پودر کاکائو
نوشته شده توسط : ساحل

پودر کاکائو

 

11 مزایای سلامتی و تغذیه ای پودر کاکائو
تصور می شود که کاکائو برای اولین بار توسط تمدن مایا در آمریکای مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است.

در قرن شانزدهم توسط فاتحان اسپانیایی به اروپا معرفی شد و به سرعت به عنوان یک داروی تقویت سلامتی رواج یافت.

پودر کاکائو با خرد کردن لوبیا کاکائو و از بین بردن چربی یا کره کاکائو ساخته می شود.

امروزه کاکائو به دلیل نقش خود در تولید شکلات مشهور است. با این حال ، تحقیقات مدرن نشان داده است که در واقع حاوی ترکیبات مهمی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

در اینجا 11 فواید سلامتی و تغذیه ای پودر کاکائو آورده شده است.

1. سرشار از پلی فنول هایی است که چندین مزایای سلامتی را به همراه دارند
پلی فنول ها به طور طبیعی آنتی اکسیدان هایی هستند که در غذاهایی مانند میوه ، سبزیجات ، چای ، شکلات و شراب یافت می شوند.

آنها به فواید بیشماری از جمله سلامتی ، از جمله کاهش التهاب ، جریان بهتر خون ، کاهش فشار خون و افزایش کلسترول و قند خون مرتبط هستند (منبع اعتماد).

کاکائو یکی از غنی ترین منابع پلی فنول است. به ویژه در فلاوانول ها که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند ، بسیار فراوان است.

با این حال ، پردازش و گرم کردن کاکائو می تواند باعث از بین رفتن خواص مفید آن شود. همچنین برای کاهش تلخی اغلب با قلیایی درمان می شود که منجر به کاهش 60 درصدی محتوای فلاوانول (منبع 1Tusteded) می شود.

بنابراین در حالی که کاکائو منبع بسیار خوبی از پلی فنول ها است ، همه محصولات حاوی کاکائو مزایای مشابهی را ارائه نمی دهند.

خلاصه
کاکائو سرشار از پلی فنول است که دارای مزایای سلامتی قابل توجهی از جمله کاهش التهاب و بهبود سطح کلسترول است. با این حال ، پردازش کاکائو به شکلات یا سایر محصولات می تواند به میزان قابل توجهی محتوای پلی فنول را کاهش دهد.
2- ممکن است فشار خون بالا را با بهبود سطح اکسید نیتریک کاهش دهد
کاکائو ، چه به صورت پودری و چه به شکل شکلات تیره ، ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند (منبع 2Trusteded).

این تأثیر برای اولین بار در جزایر مشروبات الکلی کاکائو در آمریکای مرکزی مشاهده شد ، که فشار خون بسیار کمتری نسبت به اقوام سرزمین غیر کاکائو خود داشتند (منبع 3Trusted).

تصور می شود که فلاوانول های موجود در کاکائو باعث افزایش سطح اکسید نیتریک در خون می شوند که می توانند عملکرد رگ های خونی شما را تقویت کرده و فشار خون را کاهش دهند (2Trusted Source، 3Trusted Source).

یک بررسی آنالیز 35 آزمایش را انجام داده است که به بیماران 0.05-3.7 اونس (1.4-105 گرم) از محصولات کاکائو ، یا تقریباً 30-1218 میلی گرم فلاوانول ارائه می دهد. دریافت که کاکائو کاهش ناچیز اما قابل توجهی از 2 میلی متر جیوه در فشار خون ایجاد می کند.

علاوه بر این ، این اثر در افرادی که قبلاً فشار خون بالایی داشتند نسبت به افراد بدون آن و در افراد مسن نسبت به افراد جوان بیشتر بود (منبع 3Trusted).

با این حال ، به یاد داشته باشید که پردازش تعداد فلاوانولها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ، بنابراین اثرات به احتمال زیاد از یک نوار شکلات به طور متوسط ​​مشاهده نمی شود.

خلاصه
مطالعات نشان می دهد که کاکائو سرشار از فلاوانول است که با افزایش سطح نیتریک اکسید و عملکرد رگهای خونی فشار خون را کاهش می دهد. کاکائو حاوی 30-1218 میلی گرم فلاوانول می تواند فشار خون را به طور متوسط ​​2 میلی متر جیوه کاهش دهد.
3. ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد
علاوه بر کاهش فشار خون ، به نظر می رسد کاکائو خواص دیگری نیز دارد که ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی شما را کاهش دهد (1 منبع معتبر ، منبع 4Trusted ، منبع 5Trusted).

کاکائو غنی از فلاوانول سطح اکسید نیتریک در خون شما را بهبود می بخشد ، که شریان ها و رگ های خونی شما را شل کرده و گشاد می کند و جریان خون را بهبود می بخشد (2Trusted Source، 5Trusted Source).

علاوه بر این ، کاکائو نشان داده شده است که کلسترول LDL "بد" را کاهش می دهد ، دارای یک اثر رقیق کننده خون مشابه آسپرین ، بهبود قند خون و کاهش التهاب است (منبع 2Trusted ، منبع 4Trusted ، منبع 6Trusted).

این خصوصیات با خطر کمتری از حمله قلبی ، نارسایی قلبی و سکته مغزی مرتبط بوده اند (1 منبع مورد اعتماد ، منبع 5Trusted ، منبع 7Trusted ، منبع 8Trusted).

با بررسی نه مطالعه در 157809 نفر ، مشخص شد که مصرف بیشتر شکلات با خطر قابل توجهی کمتر از بیماری های قلبی ، سکته مغزی و مرگ همراه است (منبع 9Trusted).

دو مطالعه سوئدی دریافتند که مصرف شکلات با میزان کمتری از نارسایی قلبی در دوزهای حداکثر یک وعده 0.7-1.1 اونس (19 تا 30 گرم) شکلات در روز مرتبط است ، اما در مصرف مقادیر بالاتر این اثر مشاهده نشد ( 10Trusted Source، 11Trusted Source).

این نتایج نشان می دهد که مصرف مکرر مقادیر کمی شکلات غنی از کاکائو ممکن است مزایای محافظتی برای قلب شما داشته باشد.

خلاصه
کاکائو می تواند جریان خون را بهبود بخشد و کلسترول را کاهش دهد. خوردن حداکثر یک وعده غذایی شکلات در روز ممکن است خطر حمله قلبی ، نارسایی قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.
4- پلی فنول ها جریان خون را به سمت عملکرد مغز و مغز شما بهبود می بخشند
مطالعات متعددی نشان داده اند که پلی فنول ها ، مانند کاکائو ، ممکن است با بهبود عملکرد مغز و جریان خون ، خطر ابتلا به بیماری های عصبی را کاهش دهد.

 





:: برچسب‌ها: پودر کاکائو ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: